KlantAlert & de Koppeling met uw Klantenbestand

KlantAlert & de Koppeling met uw Klantenbestand

De KlantAlert applicatie brengt een automatische koppeling tot stand tussen uw CRM-systeem of Boekhoudpakket en KlantAlert. Dit kan in de eerste instantie wat vraagtekens bij u oproepen. Want welke informatie wordt er dan gedeeld vanuit uw systeem en wat blijft er bewaard om de KlantAlert applicatie te laten werken? Met die reden hebben wij geprobeerd met de onderstaande afbeelding de verbinding tussen beide systemen te visualiseren en te verhelderen.

Toelichting op Afbeelding

1. KlantAlert heeft een grote database opgebouwd met informatie over bedrijven die failliet verklaard zijn, of in staat van surseance verkeren. Deze database wordt dagelijks bijgehouden (en wordt daarmee dagelijks groter). De informatie is niet afkomstig uit administraties, maar wordt opgehaald bij officiële instanties zoals kvk.nl, cbs.nl en meer rechterlijke websites.

2. Binnen de KlantAlert applicatie kunt u een koppeling realiseren naar uw eigen boekhouding of CRM pakket (uw klantenbestand). Om te zien welke koppelingen er reeds mogelijk zijn, klikt u dan hier.

3. De informatie die wordt opgevraagd uit uw administratie is zo beperkt mogelijk. Afhankelijk van het gebruikte administratiepakket, kan dit verschillende hoeveelheden informatie zijn. De hoeveelheid informatie die wij ontvangen, wordt direct geminimaliseerd tot alleen het KvK nummer en klantnummer. De informatie die wordt weggeknipt, is per direct onleesbaar en niet meer te raadplegen.

4. De informatie uit uw administratie (Klantnummer/KvK nummer) wordt tegen onze grote database aangehouden. Wanneer er een match is tussen uw klantenbestand en onze database informeren wij u direct (per e-mail) over de aangepaste status van deze klant. Om te voorkomen dat wij u blijven informeren, wordt eveneens het KvK nummer van de organisatie bewaard in ons systeem om te voorkomen dat er dubbele meldingen worden verstuurd.

KlantAlert slaat alleen het KVK nummer op

Wat u ziet is dat de KlantAlert applicatie puur en alleen de KVK nummers vanuit uw systeem uitleest. Alle overige informatie die eventueel meekomt om de match te maken tussen uw klantenbestand en de KlantAlert database met faillissementen wordt direct weggeknipt en weggegooid.

Er wordt dus geen enkele andere informatie opgeslagen dan de KVK nummers vanuit uw administratie. U hoeft dus geen moment bang te zijn dat er financiële of persoonsgegevens worden gedeeld met de KlantAlert applicatie

Wilt u meer informatie over de Privacy statement etc, klikt u dan hier